Diagnostika v stratégii

V čom spočíva význam strategickej diagnostiky pri tvorbe stratégie?
zhodnotenie vnútorných možností a charakteristík okolia, ktoré umožňuje definovať možné smery a orientáciu ďalšieho vývoja
vymedzuje priestor pre strateg. úvahy a rozhod.
predpoklad strateg. rozhodovania

Popíšte základnú štruktúru a obsah strategickej diagnostiky podniku.
Externá diagnostika a Interná diagnostika
1. analýza makroprostredia = STEP (soc., techn., ekon., polit.) 1. postavenie podniku na trhu
2. – – mikroprostredia = dod., odber., konkur., zam. -ci 2. podnikové výrobné faktory
3. strategická segmentácia = jednotlivé zložky analýzy 3. Faktory konku-čnej schop-ti
4. analýza konkurencie 4. Závery
5. analýza dopytu a ponuky

Komentáre k článku Diagnostika v stratégii (4)

  1. Diagnostika je kľúčová, pretože pomáha identifikovať aktuálny stav organizácie, vrátane silných a slabých stránok, príležitostí a hrozieb. Umožňuje získať lepšie pochopenie interného a externého prostredia, čím poskytuje údaje potrebné na vytvorenie realistickej a efektívnej stratégie, ktorá zohľadňuje skutočné potreby organizácie a trhu.

  2. Môže prílišné zameranie sa na diagnostiku viesť k nedostatočnej akcii alebo nerozhodnosti pri implementácii stratégie?

  3. Áno, prílišné analyzovanie môže spôsobiť, že organizácia uviazne v analýze bez toho, aby prešla k akcii. Ak sa diagnostike venuje príliš veľa času a zdrojov, môže to oddialiť rozhodovanie a brániť rýchlemu reagovaniu na príležitosti alebo hrozby. Preto je dôležité nájsť rovnováhu medzi analýzou a implementáciou.

Poradňa

Potrebujete radu? Chcete pridať komentár, doplniť alebo upraviť túto stránku? Vyplňte textové pole nižšie. Ďakujeme ♥